Jak skutecznie się reklamować?

Każdy grafik zadaje sobie pytanie, jak najskuteczniej stworzyć reklamę dla klienta. Osobiście uważam, że brak jest uniwersalnej drogi i każdą sytuację rozpatrywać należy indywidualnie. Uznaję sytuację każdego zleceniodawcy za szczególną. Innego typu reklama będzie skuteczna dla firmy budowlanej, innego dla stylistki paznokci.

Bazując na posiadanym doświadczeniu wiem, że to grafik tak naprawdę wpływa na kształt reklamy. klienci przychodzą do mnie z gotowym jedynie szkicem, pomysłem, a rolą dobrego grafika reklamowego jest wcielić pomysły w życie i jednocześnie merytorycznie doradzić. Nie każdy pomysł klienta na akcję reklamową jest dobry. Innego typu reklamy potrzebują biznesy skierowane do masowego klienta na danym obszarze, a innego do klienta o specyficznym typie zainteresowań.

Te pierwsze należą do typu reklam masowych. Są to zatem ulotki, gazetki reklamowe. Taką rolę pełni też szczególnie popularna wśród restauracji zawieszka na drzwi. Dzięki odpowiedniemu projektowi łatwo dociera się do masowego odbiorcy blisko lokalu świadczącego usługę. Z mojego doświadczenia wynika, że zawieszka na drzwi jest dużo lepiej przyjmowana w porównaniu do zapychających skrzynkę ulotek. Graficznie można na niej skondensować dużą ilość treści i atrakcyjne grafiki. Nadal jest to jednak opcja głównie dla firm o charakterze działania lokalnym, a jej celem jest przede wszystkim informacja i uświadomienie konsumenta. Łatwo także ją zaprojektować i uwzględnić wszystkie wizje i plany reklamowe jakie ma klient.

Add ping

Trackback URL : http://kochamprojektowac.pl/trackback/15

Page top