Papier firmowy – projekt oraz druk

Ostatnio zastanawiałem się, jaki to będzie projekt, który sprawi, że klient Cię zapamięta. Większość populacji należy do tzw. wzrokowców, czyli osób zapamiętujących poprzez oglądanie. Projektując nasz papier firmowy, powinniśmy o tym pamiętać. Ucząc się na błędach innych, możemy stworzyć papier idealny.

Jakie wybrać tło?

Tło to coś, co od razu rzuca nam się w oczy. Zazwyczaj papier dla firmy jest po prostu biały. My jednak możemy zdecydować się na kolor odmienny. Polecanymi barwami są te w odcieniach pastelowych – czyli np. w chłodnym błękicie czy jasnej moreli. Wybór białego tła, nie będzie jednak błędem – o wiele lepsza będzie barwa jasna, niż np. limonkowa zieleń.

Czy format jest ważny?

Format to sprawa pierwszorzędna. Oczywiście możemy stworzyć papier w różnych rozmiarach, ale jeden z nich musi być tym w formacie A4. A4 to najpopularniejsza wielkość, która wykorzystywana jest m.in do oficjalnej korespondencji czy podpisywania zobowiązań.

Czy logo firmy powinno być eksponowane?

Zaleca się, by nie zajmowało ono całej powierzchni tzn. nie było w formie tzw. wodnego znaku. Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie znaku graficznego firmy w wybranym jednym z tzw. rogów kartki – znacznie ułatwi to zapamiętanie przez potencjalnego klienta. Pamiętajmy, by logo nie było przytłaczające tzn. nie było nadrukowane na połowie arkusza papieru. Zbyt dobrym rozwiązaniem nie jest również minimalizacja jego rozmiaru – zbyt małe jest nieczytelne.

Chciałbym umieścić dane teleadresowe na papierze, czy to dobry pomysł?

Jeżeli taka jest Twoja wola, to oczywiście umieść je na papeterii. Nie ma żadnych przeciwwskazań do wydrukowania adresu czy numeru telefonu. Prawdopodobnie klient szybciej zapamięta Twój numer telefonu, jeżeli będzie on obok logo.

Add ping

Trackback URL : http://kochamprojektowac.pl/trackback/26

Page top